2016 Kawasaki ZZR1400 nevoita sa renunte la 10 cp, ca sa devina legala si conforma

2016 Kawasaki ZZR1400 nevoita sa renunte la 10 cp, ca sa devina legala si conforma

24 February 2016

De mai multi ani incoace Kawasaki a subevaluat subtil puterea modelului ZZR1400, cam cu orice mijloace au putut, stiind ca puterea reala e mult mai mare, insa la sfarsitul anului 2015, dupa lansarea modelului 2016, japonezii au fost nevoiti sa se limiteze la normele prevazute in legislatia actuala.

2016 Kawasaki ZZR1400 nevoita sa renunte la 10 cp, ca sa devina legala si conforma - motocicleta

In toate specificatiile tehnice aparute pe site-uri, in brosuri, in diferite materiale de prezentare, Kawasaki a oferit modelul 2016 ZZR1400 (ZX-14R in SUA si Canada) ca avand un motor ce dezvolta o putere maxima de 200 cp. In realitate, constructorul “a palmat” aproape 11 cp peste limita admisa si a sperat ca nu vor fi probleme.

2016 Kawasaki ZZR1400 nevoita sa renunte la 10 cp, ca sa devina legala si conforma - ZZR

EPA - Environmental Protection Agency, adica Agentia de Protectie a Mediului din SUA a efectuat o serie de teste si masuratori si inevitabilul s-a produs pentru constructorul Kawasaki: 2016 ZZR1400 depaseste cu 10,7 cai putere puterea maxima admisa de legislatie. In consecinta, japonezii au fost nevoiti sa recurga la modificarea motorului de pe acest model, astfel ca scriptic si in realitate, acum acesta dezvolta fix 199,4 cai putere.

Printr-o manevra abila de comunicare, Kawasaki a aratat ca down-grading-ul suferit de motor, in privinta puterii dezvoltate era necesara si in perspectiva alinierii motocicletei la standardele reglementarilor Euro4, recurgand la un nou catalizator cu trei cai de acces, o revizuire a unitatii ECU si a sistemului de evaporare.

2016 Kawasaki ZZR1400 nevoita sa renunte la 10 cp, ca sa devina legala si conforma - 1400

In fine, totul e bine cand se termina cu bine, modelul ramane in continuare pe piata si se va lauda mai departe oricum ca un foarte puternic super-bike. Cum s-a mentionat, modelul 2016 a fost deja prezentat, principalele schimbari fata de versiunea anterioara (in afara de povestea cu motorul) fiind un nou bord multi-functional, cu un afisaj LCD mai generos si mai vizibil gratie posibilitatii de setare a contrastului in functie de lumina si etrierele monobloc Brembo M50 cu patru pistonase, montate radial pe discurile de frana tip petala existente pe versiunea Performance Sport. Caci da, vine in doua versiuni, standard si cea sport amintita. Si daca am amintit de aceasta versiune usor imbunatatita, mai trebuie mentionat a fost dotata cu o pereche de evacuari Akrapovic si cu suspensii Ohlins.

 

Modelul se afla si in oferta noastra, putand fi achizitionat la pretul de 13.000 euro (fara TVA) si beneficiind de o garantie extinsa de 4 ani. Asteptam sa ne contactati pentru oferta completa si avantajoasa.

Te-ar putea interesa si:

2025 Kawasaki Ninja 1100SX SE

Ninja 1100SX ofera performanta maxima pe segmentul Sport Touring. Creata pentru a oferi performante ridicate, tehnologie avansata si confort deosebit pentru condus sportiv si turism pe parcursul intregii zile, motocicleta Kawasaki stabileste un nou s...

Citeste mai mult