Cele patru modele noi prezentate de Kawasaki la salonul INTERMOT 2016 din Koln
Salonul international INTERMOT, desfasurat la Koln intre 4-9 octombrie 2016 a prilejuit lansarea catorva modele ale producatorului Kawasaki, mai exact patru, lasand o serie de alte modele (din care au fost anuntate doar doua: Z650 si Z900) pentru evenimentul major al industriei din noiembrie, adica celalalt salon international EICMA 2016 din Milano.
Asadar, e vorba despre ultra-exclusivul Ninja H2 Carbon (aparent, va fi vorba de doar 120 de unitati scoase la vanzare), Ninja ZX-10RR, imbunatatitul model Z1000 SX si nou-noutul Ninja 650, cel care va fi menit sa inlocuiasca modelul de clasa medie ER-6 .
2017 Kawasaki Ninja H2 Carbon
Fiecare model va purta un numar unic de referinta pe o placuta montata pe supercharger, asta pana cand, fireste, producatorul se va decide sa suplimenteze modelele exclusive. Mai mult ca sigur ca daca va exista o astfel de suplimentare, numarul in cauza nu va fi mare, dar asta e o alta discutie.
Carbon-ul din denumire se refera la carenajul construit din polimer armat cu carbon (CFRP), plus un finisaj de culoare apropiat de cel de pe modelul H2R, insa mat. Deocamdata nu s-a dat publicitatii si pretul pentru care se va putea comercializa noua versiune, insa se asteapta ca acesta sa se situeze undeva intre H2 si H2R, fireste mai aproape de H2.
Daca tot suntem la acest capitol, trebuie mentionat ca gama H2 va primi un amortizor nou Ohlins TTX, care e menit sa adauge si mai mult control in lineup-ul 2017, avand 22 de click-uri de recul si ajustare de compresie, arhi-suficient si pentru cel mai pretentios pilot. O alta noutate ar fi punctul de montare deplasat pentru rezervor, ceea ce confera mai mult sprijin, o rulare mai supla si mai ales, o stabilitate imbunatatita la viteza mare. Ca o nota malitioasa, pe bordul ultra-sofisticat mai apare un lucru afisat: unghiul de inclinare, oferind pilotului un control in timp real asupra unghiului de inclinare, notandu-l si memorandu-l, adica un alint dus la refuz.
Si evident motorul, altfel nemodificat in al doilea an de la debut, capata un sisem de evacuare schimbat ca sa se conformeze normelor Euro4, cu un design schimbat al colectorului, cu cateva componente interne ale amortizorului reproiectate, cu catalizatoare mai mari si o abundenta de metale pretioase, totul pentru prelungirea vietii. A fost adaugat un IMU de ultima generatie Bosch 6-axis, responsabil de managerizarea tuturor sistemelor.
2017 Kawasaki Ninja ZX-10RR
Cand a fost prezentat noul model ZX-10R, anul trecut, majoritatea a decis ca acesta ar fi in linii mari modelul suprem, caruia nu-i mai trebuie nimic. Ei bine, Kawasaki nu a fost de acord cu majoritatea, lansand acum acest model RR care ar fi omologarea in stil vechi a versiunii de strada pentru curse. Adica, pe scurt, in lumina ultimelor reglementari mult mai relaxate ale WSBK, modelele de strada pot participa in competitie, insa acest model respectand lucrurile de baza si venind cu niste imbunatatiri de seama, ar putea fi omologat in curse.
De aceea vine in doar 500 de unitati disponibile (pentru Europa), ca o varianta pentru cursele Superstock, dar si pentru cei cu buzunare adanci, deoarece imbunatatirile aduse vor fi de top. Practic, vorbim de o versiune superioara a celei de WSB cu un cap cilindru modificat, menit a face curse mai lungi si arbori cu came consolidati in vederea cresterii durabilitatii.
Are cu un kilogram mai putin decat modelul de referinta, cu tacheti noi, jante din aluminiu forjat Marchesini, etriere Brembo M50 monobloc, pompa radiala Brembo si un disc radial, evident Brembo, un kit de curse cu Quick Shifter (KQS), cu reglare punct pivot spate, furca Showa fata, orizontala back-link cu ajustabilitate largita si un outfit Winter Test. Se adauga un buchet de sisteme electronice, cu control sport al tractiunii, al franei de motor, launch control, management de control in viraje KCMF si frane anti-blocare inteligente.
2017 Kawasaki Z1000SX
Nu trebuie sa credeti in sintagma “cateva imbunatatiri”, deoarece modelul vine profund schimbat, in infatisare, dar si in intestine. Vizual vorbind, carenajul e mai larg, parbrizul ajustabil sub forma “double-bubble” si farurile cu LED cu forma usor modificata si de 1,4 ori mai stralucitoare decat in versiunea prezenta, ar fi primele lucruri care se observa imediat. Apoi, saua pilotului si cea a pasagerului sunt redesenate pentru a oferi un confort si o ergonomie sporite, dar si o ancorare a pasagerului mai ferma. Saua a fost umpluta cu un nou tip de spuma, astfel ca devine mult mai confortabila. In cele din urma, sistemul nou de montare cu crinolina si ajustarea bagajelor, intregesc o imagine proaspata a noului model.
Intrand in aspectele tehnice, nou pentru 2017 este sistemul de monitorizare IMU in 6 axe, ce raspunde de o serie de ajutoare electronice pentru pilot, ce includ o functie de gestionare de viraje, de franare cu anti-blocare inteligente, moduri de putere selectabile, plus sistemul de control al tractiunii. De asemenea primeste un ambreiaj papuc si o asistenta de tractiune noua. Pe bord, indicatorul digital ilustreaza o serie de informatii utile despre starea motocicletei, inclusiv indicatorul celebru ECO, ce indica un consum redus in cote date de performanta, special pentru deplasari indelungate. Rezervorul de 19 litri confera astfel o autonomie ridicata, consumul asezandu-se in modul ECO sub 5 l/ 100 km.
2017 Kawasaki Ninja 650
Acest model reprezinta practic noutatea absoluta a producatorului pentru acest salon. Desi, termenul “absolut” e discutabil, in conditiile in care acest model va inlocui din 2017 modelul popular din clasa medie ER-6f, pastrand o serie de caracteristici ale acestuia.
Practic, modelul inseamna un ER-6f cu motorul sau parallel-twin, insa cu o droaie de imbunatatiri, actualizari si gateli, care sa-l aduca in familia Ninja. Sau Ninj-er, mai bine. S-ar putea carcoti pe marginea acestei mutari mai mult sau mai putin fortate, insa in realitate lucrurile stau imbucurator de bine.
Motorul de 649cc si-a pierdut cca. 3 cp in obositorul si neplacutul demers de a obtine conformitatea cu Euro4, insa producatorul anunta ca economia de combustibil este notabila, in jur de 6,8%, in conditiile in care ambreiajul umed si assist-ul de tractiune reduc presiunea pentru o actiune fara efort in demaraje si opriri dese, specifice traficului urban.
O alta modificare capitala o reprezinta reducerea impresionanta de 19 kg, in comparatie cu cel-din-care-provine, cu o bascula asimetrica din aluminiu si un cadru spalier nou. Acest lucru face ca manevrabilitatea sa fie sporita si orice incepator sa se bucure de avantajele unei performante deosebite, mai ales daca i se pare ca fratele Ninja 300 e prea mic pentru asteptarile sale. De altfel, chiar si inaltimea seii de doar 790 mm vine in avantajul pilotului de orice inaltime si pregatire, iar daca mai amintim semighidoanele ridicate care ofera o pozitie relaxata, putem avea imaginea unei motociclete care va lua loc in randul celor mai populare din clasa medie, facand uitate modelele din gama ER-6.
In cadrul salonului INTERMOT, cei de la Kawasaki au facut si anuntul, insotit de cateva imagini, cu privire la doua dintre modelele pe care intentioneaza sa le aduca la EICMA, peste o luna, de asemenea noi. Primul, Z650 va inlocui celalalt model ER-6, anume n, pastrand motorul parallel-twin de 649cc, pe care il imparte cu Ninja 650. Acesta va fi remodelat in vederea obtinerii unui raspuns de acceleratie mult mai lina, cu un cuplu mai eficient in zona de rotatii joase si medii, plus evidenta economie de combustibil (4,3 l la 100 km).
Daca ER-6f a fost adoptat cu modificari in familia Ninja, atunci ER-6n a fost tras catre clasa Z, avand un stil apropiat de Sugomi. Si practic, in afara de motor, primeste cam toate utilitatile celuilalt model anuntat, Z900, in special asistenta si ambreiajul acestuia. La randul sau, noul Z900 va primi motorizarea de pe actualul Z1000 (948cc in patru in linie, cu aproximativ 125 cp), un ambreiaj umed, un cadru spalier nou din otel usor, cu suspensii furca inversata fata de 41 mm si amortizor orizontal spate, cu frane si sistem ABS Nissin. Va avea o greutate scazuta la doar 210 kg si inaltimea seii coborata (fata de Z1000, evident) la 794 mm, de asemenea devenind accesibila si pilotilor mai scunzi de inaltime.
Insa la momentul respectiv vom face prezentarile si acestor modele, precum si surprizelor pe care in mod sigur Kawasaki le pregateste pentru Milano.
Te-ar putea interesa si:
Afisand filosofia unica de design Sugomi a celor de la Kawasaki pentru a fi vazut de toata lumea, cel mai mic membru din familia Z se impune in segmentul din care face parte si face o declaratie puternica de Naked Bike. Sasiul de tip trellis expus se...
Citeste mai mult