Kawasaki breveteaza sistemul de iluminare in viraje "smart cornering", probabil pentru viitorul ZZR1400
Se pare ca e zezonul brevetelor la Kawasaki, cel putin dupa ce un alt brevet depus de casa Akashi a fost “interceptat” de jurnalistii de la morebikes.co.uk. De data aceasta, desi in desene apare cel mai probabil viitoarea versiune a modelului Kawasaki ZZR1400, e vorba despre un sistem nou de iluminare, trei faruri mici pe fiecare parte, incadrand farul central, asezate pe carenajul fata.
E foarte clar ca acele trei faruri aparute ca noutate pe modelul ZZR1400, incadrand farul retro din mijloc sunt indicatoare de viraje, mai exact sistemul inteligent de iluminare sau smart cornering lights. Intr-un desen se arata cum primul far se aprinde automat cand motocicleta se apleaca usor in partea respectiva, indicand directia de viraj. Pe masura ce motocicleta sa apleaca mai mult, se aprinde si al doilea far, iluminand curba in directia respectiva, iar in virajul complet, cele trei lumini vor fi aprinse si vor lumina curba integral, in timp ce farul central, aprins oricum tot timpul, lumineaza in directia axului motociclete. Oricum, desenul din lateral surprinde exact interesantul concept al sistemului.
Sistemul nu e o noutate absoluta, primii care l-au utilizat au fost germanii de la BMW pe modelele K 1600, urmati relativ repede de KTM, pe 1290 Super Adventure, pe care se afla si in prezent ca dotare standard. Noutatea absoluta ar fi pentru motocicletele Kawasaki, insa.
Daca stam sa analizam, e clar ca protagonistul brevetului ramane acest sistem smart cornering, deoarece e putin probabil ca modelul neo-retro Kawasaki ZZR1400 sa apara intr-o versiune noua, privind restul de componente, deoarece deja a primit un motor adaptat Euro4 in imbunatatirile recente aduse prin lineup-ul 2016. Cu un grad mult mai mic de probabilitate, insa, dar fara a fi exclus total, ar putea fi vorba de un model cu totul nou. Ceea ce se stie la nivel de modele noi, se stie despre un recent brevet de inventie patentat de Kawasaki cu privire la un sport-tourer dotat cu eleroane aerodinamice in genul celor de pe superbike-urile H2, insa in acele desene apare cu sistem de faruri imprumutat de la ZX-10R.
Mult mai putin probabil ar fi ca brevetul sa fie doar o simpla fantezie a vreunui angajat nostalgic dupa modelul old-school ZZR1100 stilizat, pe care Kawasaki sa-l si patenteze. E adevarat, motocicleta nu e detaliata, lipsind orificiile de aerisire din caroserie, ori detaliile de pe rezervorul de combustibil, insa mai degraba deoarece e vorba de patentarea sistemului de iluminare, decat de cea a unui nou model.
In mod firesc, dinspre casa Akashi doar tacere deplina. Din punct de vedere oficial, nu ne ramane decat sa rumegam in continuare declaratiile din saloanele toamnei trecute, potrivit carora Kawasaki pregateste in urmatorii ani niste modele noi, create prin imbunatatirea celor existente (discutia purtandu-se in legatura cu motoarele turbocharged), imbunatatire mai mult sau mai putin radicala.
Asadar, un prim pas ar fi sa vedem cu ce se prezinta Kawasaki in perioada urmatoare (concret, ca modele, dar si ca noi declaratii), la saloanele din toamna, IntrerMot in octombrie la Koln, Tokyo Motor Show tot in octombrie si EICMA Milano, in noiembrie, daca e sa vorbim de cele majore.
Te-ar putea interesa si:
Afisand filosofia unica de design Sugomi a celor de la Kawasaki pentru a fi vazut de toata lumea, cel mai mic membru din familia Z se impune in segmentul din care face parte si face o declaratie puternica de Naked Bike. Sasiul de tip trellis expus se...
Citeste mai mult