Strategia Kawasaki si motocicletele 125cc
In urma cu un an la show-ul EICMA de la Milano, producatorul japonez anunta ca modelele 125cc vor fi dezvaluite pana la sfarsitul lui 2018.
Cele doua motociclete Kawasaki 125cc fac parte din strategia de expansiune a brandului. In prezent, constructorul este singurul din cei „mari 4 jucatori” japonezi care nu ofera un model pentru cursanti. La momentul actual, unica optiune este scuterul J125, in esenta un model Kymco rebranduit.
Kazuo Ota, Presedinte al Kawasaki Motorcycle si al Diviziei de Inginerie, explica: „Aceste doua modele - si altele in dezvoltare - au in comun stilul unic Kawasaki alaturi de calitati tehnice pe care doar noi le putem livra. A face primii pasi pe un motor Kawasaki este viziunea pe care o avem pentru cei care opteaza pentru un vehicul pe doua roti acum si in viitor. Motociclete care pot fi singurele vehiculele pe care unii dintre rideri le vor achizitiona vreodata sau care sa reprezinte un punct de plecare pentru modele Kawasaki de capacitate mai mare - suntem increzatori ca planurile noastre se adreseaza ambelor nevoi din partea clientilor”.
Directorul Kawasaki Motors Europe, Morihiro Ikoma a adaugat: „Echipa de cercetare si dezvoltare de la sediul din Europa imbina feedback-ul dealerilor si rezultatele furnizate de evenimentele la nivel de grup unde atentia este indreptata cu predilectie asupra clientilor. O solicitare din partea clientilor o constituie motocicletele 125cc, in particular din segmentul 125cc sau cu permis A1. Sustinem decizia de a proiecta motociclete pentru gamele populare Z si Ninja intrucat reflecta dorintele si aspiratiile pilotilor din Europa”.
Prin anuntul de anul trecut, Kawasaki a dezvaluit doar o imagine teaser cu modelul sport alaturi de un model naked care s-au dovedit a fi siluetele motocicletelor cu motor cu 1 cilindru Ninja 250SL si Z250SL. In urma datelor s-a ajuns la concluzia ca noile Kawasaki 125cc vor avea ca baza specificatii comune cu actualele modele 250cc, printre care de exemplu dimensiunile.
Noile modele 125cc se diferenteaza de motocicletele 250cc in special ca motorizare. Ca si comparatie, Z250SL si Ninja 250SL dispun de un motor 249cc cu 1 cilindru care livreaza 20.6kW (28PS/27.6cp) la 9700rpm.
Ramane intrebarea cum vor face Ninja 125 si Z125 fata competitiei. Notabil este ca motocicletele Kawasaki au o greutate mai mare drept rezultat al faptului ca sunt bazate pe modele 250cc de capacitate mai mare.
In vreme ce Ninja 125 are 148 kg, Yamaha YZF-R125 are 142, iar Suzuki GSX-R125 are 134 kg. In orice caz, in termeni de lungime, ampatament, greutate si latime, toate au similaritati. CBR125R proiectat de Honda este cu putin mai puternic decat rivalii sai avand 13.1 cp, insa este si mai usor decat Ninja 125 cu doar cele 137 kg ale sale.
Noile modele Kawasaki au insa un avantaj suprem - vor fi disponibile la un pret mai accesibil decat modelele rivale.
Aceeasi poveste si in cazul modelului Z125 care ii are drept rivali pe Yamaha MT125, Suzuki GSX-S125 si Honda CB125R, toate aceste trei modele avand o greutate mai redusa. In vreme ce Z125 are 146 kg, MT125 are 140 kg, GSX-S125 133 kg si CB125R doar 126 kg. Fotografiile oficiale, specificatiile si preturile pentru noile modele Kawasaki 125 vor fi dezvaluite publicului pana la finele lui 2018.
Te-ar putea interesa si:
Afisand filosofia unica de design Sugomi a celor de la Kawasaki pentru a fi vazut de toata lumea, cel mai mic membru din familia Z se impune in segmentul din care face parte si face o declaratie puternica de Naked Bike. Sasiul de tip trellis expus se...
Citeste mai mult