O lista a specificatiilor Kawasaki Versys-X 300 2017 via Kawasaki USA
In urma cu o luna, scriam despre familia Versys si principala noutate, Versys-X 300, acum suntem in masura sa va dam o veste buna si una mai putin buna. Vestea buna ar fi ca, via Kawasaki US, au aparut specificatiile tehnice ale modelului mini adventure (la ora lansarii oficiale, acestea nu existau, fiind mai mult intuite), vestea mai putin buna e ca inca nu e completa lista acestor specificatii, urmand ca probabil sa fie adaugate partile lipsa in martie-aprilie, atunci cand e promisa prezenta in showroom-urile din lume.
Ce apare foarte interesant in analiza listei de specificatii, ar fi doua aspecte: in primul rand, 2017 Kawasaki Versys-X 300 se pare ca va fi cel mai puternic mini-adventure din clasa 250-300, iar in al doilea rand, toata lumea spera ca specificatiile legate de cursele suspensiilor sa fie modificate in ultimul moment, neaparand a fi mini-adventure-ul minune, cel mai bun din clasa sa.
Kawasaki pare sa apara in acest moment cu cea mai fidela si corecta interpretare a termenului ADV, acoperind puterea si confortul/comoditatea integral, mai putin capacitatile off-road. Pornind de la a considera segmentul 250-300cc mini-adventure una din tendintele majore ale motociclismului in 2017, trebuie spus ca are rivali numai unul si unul: Honda CRF250 Rally, BMW G310 GS, Suzuki V-Storm 250 sau CSC Cyclone RX3.
In acest moment, avem o imagine mai clara, potrivit specificatiilor. Astfel, site-urile europene Kawasaki anuntau ca motocicleta va avea o greutate umeda de 168 kg pentru modelul standard si 170 kg pentru cel cu sistem ABS. In acest moment, Kawasaki SUA sustine o greutate de 175 kg, fara insa sa clarifice daca e vorba de versiunea standard sau cea cu ABS. In orice caz, Versys-X 300 nu e un Enduro usor, logic, fiind o motocicleta adventure touring echipata complet cu parbriz, rezervor mare, rack spate si asa mai departe.
Da, inaltimea seii e redusa, intr-adevar, fiind vorba de 81,5 cm, dar se pare ca japonezii au sacrificat garda la sol si ceva din lungimea cursei de suspensie pentru a face inaltimea seii abordabile. Totusi, cursa suspensiei fata e la doar 14 cm, poate singurul minus, in timp ce suspensia spate are o cursa de 20 cm, ceea ce duce la o garda la sol relativ in regula, la 18 cm.
In privinta suspensiilor se mai poate vorbi, deoarece se pare ca producatorul Kawasaki mai are ceva asi in maneca pana luna viitoare, cand va fi disponibila, dar motorizarea e impresionanta. E vorba de motorul pe care il gasim pe Ninja 300, de 296cc, racit cu lichid, in patru timpi cu doi cilindri paraleli, capabil sa dezvolte 39 cp la 11.000 rpm si un cuplu maxim la 10.000 rpm de 27 Nm. Transmisia in sase viteze, un ambreiaj manual umed multi-disc, lant si starter electric.
Concluzia? Ca acest Versys-X 300 e cel mai puternic din segmentul mini-adventure 250-300cc. Dar ideea e alta, pot sa fie niste modificari sensibile in motor sau ce cauta un motor sportbike in gama adventure? Mai mult ca sigur ca sunt anumite modificari, altfel un motor sportbike nu sta foarte comod intr-un sasiu ADV.
Mai departe, specificatiile relativ uzuale pentru un model Kawasaki din clasa 300, oricum amintite dinainte: furca telescopica Showa 41mm pe fata, Bottom-Link Uni-Trak, cu preincarcare ajustabila pe spate, frane cu disc de 290 mm in fata si etrier balansat cu dublu pistonas, iar in spate disc 220 mm cu etrier cu dublu pistonas, rezervor de 17 litri, disponibil in traditionalul Candy Lime Green si Metallic Graphite Gray.
Asadar, asteptam inceputul primaverii, atat pentru a avea efectiv langa noi noul model, cat si pentru a ne completa punctele nevralgice aratate mai sus.
Te-ar putea interesa si:
Ninja 1100SX ofera performanta maxima pe segmentul Sport Touring. Creata pentru a oferi performante ridicate, tehnologie avansata si confort deosebit pentru condus sportiv si turism pe parcursul intregii zile, motocicleta Kawasaki stabileste un nou s...
Citeste mai mult