Un nou 2017 Kawasaki KX250F lansat pentru suprematia in clasa 250cc motocross
Daca lineup-ul 2016 Kawasaki a insemnat reformarea modelului-vedeta al gamei motocross KX450F, in 2017 japonezii si-au indreptat intreaga atentie asupra imbunatatirilor aduse modelului KX250F, oferind motocicletei un nou motor, un nou sasiu si o serie alte schimbari menite sa creasca puterea si sa ofere senzatii deosebite. Practic, vorbim despre un model integral nou 2017 Kawasaki KX250F.
Noul motor de 249cc racit cu lichid, DOHC, in patru valve, monocilindric, cu injectie are acum aspectul unui cilindru mai inclinat spre fata, in vederea reducerii frecarilor nedorite de invelis si a generarii mai facile a puterii necesare. Pistonul insusi a fost usurat, iar injectorul a fost incorporat in sistemul DFI (Digital Fuel-Injection), care utilizeaza acum un nou corp al clapetei cu injector dublu, de 43 mm, Keihin. Injectorul de jos are acum de doua ori mai multe orificii pentru pulverizarea picaturilor mici si fine de combustibil, la un unghi mai larg. Rezultatul, spune Kawasaki, este o putere crescuta la rotatii mici si medii, plus o imbunatatire a acceleratiei. De asemenea, inginerii Kawasaki au montat tija neteda de conectare KX250F in locul rulmentului si au revizuit pinioanele arborelui cu came si ale lantului.
Sistemul de evacuare e nou de asemenea, cu o teava de esapament mai subtire si mai scurta, de asemenea vizand o performanta imbunatatita. Unitatea centrala de control ECU are o greutate redusa in versiunea 2017 si a fost revizuita si aceasta, avand noi setari. ECU ofera trei harti ale motorului care vin prestabilite in unitate, iar maparea poate fi modificata prin schimbarea fisei de cuplare DFI. KX250F se comercializeaza cu trei cuple distinse prin coduri de culori, fiind ajustate pentru suprafete de teren dure, medii sau moi si permitand pilotilor sa gaseasca livrarea de putere perfecta in functie de teren. Maparea ECU poate fi personalizata de asemenea printr-un kit portabil accesoriu oferit de Kawasaki, KX FI Calibration Kit, ce permite pilotului sa stocheze si selecteze dintr-un total de sapte harti separate ale motorului.
In lineup-ul 2017, Kawasaki a taiat din greutatea modelului KX250F, concomitent cu oferirea unei puteri ridicate, astfel incat acum are un sasiu mai usor si rigid cu cadru de aluminiu, de asemenea si mai ingust. Noul sasiu incorporeaza si un subcadru mai subtire cu 3 mm, ceea ce duce la o latime redusa in total cu 6 mm fata de versiunea anterioara. Si astfel, cantareste 103 kg, in noua varianta 2017.
In mod firesc, in procesul de revizuire a KX250F au intrat si suspensiile fata si spate, Kawasaki urmarind dotarea cu componente premium. Astfel pe fata vorbim de o furca Showa de 48 mm Separate Function Front Fork (SFF Type 2), care aseaza ansamblul de amortizare in tubul stang al furcii si un arc elicoidal in deapta. Setarile revizuite contribuie la o mai mare stabilitate in socurile franarii si viraje. Cursa suspensiei a ramas neschimbata, la 31 cm. In spate exista suspensia Uni-Trak care e caracterizata printr-o geometrie revizuita de legatura si cu rapoarte optime pentru stabilitate in viraje. De asemenea, e vorba de o suspensie usoara, care asigura o tractiune mult mai buna si un feedback pozitiv, reducandu-se efectul de tangaj resimtit in procesul de franare. Amortizorul are o reglare a dublei compresii intre viteza ridicata si cea mica, plus ca a fost dotat cu un sistem de auto-lubrifiere menit sa sporeasca rezistenta.
Si radiatoarele au fost reproiectate, la fel ca anul trecut in privinta surorii mai mari KX450F, astfel ca sunt asezate in unghi sa imbrace sasiul mai strans, dincolo de faptul ca au fost si ele ingustate. Si rezervorul de combustibil a fost modificat, fiind aplatizat fata de versiunea anterioara, avand capacitatea de 6,4 litri. Imaginea generala oricum apare modificata, fiind vorba de un design ergonomic, mai compact si o pilotare mai putin tensionata. Si daca vorbim de imagine, apar o serie de mici dar de efect detalii vizuale, la nivel de manerele ghidonului, schemele grafice si finisaje. Deocamdata, modelul 2017 KX250F va fi disponibil doar in traditionala schema Green Lime.
Te-ar putea interesa si:
Ninja 1100SX ofera performanta maxima pe segmentul Sport Touring. Creata pentru a oferi performante ridicate, tehnologie avansata si confort deosebit pentru condus sportiv si turism pe parcursul intregii zile, motocicleta Kawasaki stabileste un nou s...
Citeste mai mult